Asurların bilinen ilk emperyalizm tekniklerini geliştirmeleri boşuna değildi. Savaşmanın ve boyun eğdirmenin kitabını yazmışlar, sonra da bu kitabı orta doğu halklarına okutmuşlardı.
Manes, Aşağı ve Yukarı Mısır’ı birleştirerek ilk hanedanlığın kralı oldu. Bazı Mısır bilimcilerine göreyse Mısır’ı merkezi idare altında birleştiren ilk isim, hemen hemen aynı dönemlerde yaşamış Kral Narmer’dir. Bu konuda tartışma sürmekte. Bu arada, Yukarı Mısır’ın güneyde, Aşağı Mısır’ın ise kuzeyde olduğunu hatırlatırım. Sanırım Mısırlıların dünyaya bakışı bir hayli farklıymış.