Kitabımı at; onun yaşam karşısında binlerce tutumdan biri olduğunu düşün. Kendi tutumunu ara. Bir başkasının da senin kadar iyi yapabileceği bir şeyi yapma.
Ama ölüm, yaşamını doldurmamış kişi için çok acıdır. Din ona: "Aldırma. Öbür dünyada başlar her şey, ödüllendirileceksin," de dese boşuna.
Bu dünyada başlamalı yaşamaya.
Siz insanlığın kurtuluşunu geçmişe bağlılıkta aramak istiyorsunuz, oysa ancak geçmişi itmekle, işe yaramaz olmuşu geçmişe itmekle olanaklıdır ilerlemek.
Pişmanlıklarım, kederlerim konusunda aldanıyorsunuz. Beni altüst eden "yapılmamış" ın pişmanlığı; gençliğim boyunca yapabileceklerimin, yapmam gerekmiş olanların, ama sizin ahlâkınızın engel olduklarının pişmanlığı...
Bu ahlâka inanmıyorum artık.