Akış
Ara
Ne Okusam?
Giriş Yap
Kaydol

Samet kaymak

Samet kaymak
@Cerkutay
“Lisanımızdan tardedilmek istenen kelimelerin kabahati (!..) menşelerinin Kur’an olması- dır!..” Fakat düşman için red ve boykota sebeb teşkil eden bu vasıf, müslümanlar için bir terviç ve rağbet sebebi ol- malı değil midir?!. Ne gezer!.. Bugün lisan mes’elesinde tezadsız bir müslüman ehl-i kalem bulmak -âdeta-imkânsız hale gelmiştir. Halbuki daha dün böyle değildi
Reklam
Birtakım lehçe farklarına rağmen bütün Türk halkları arasında müşterek bir dil vardır. Bir tatarın, bir başkurdun, bir özbeğin, bir türkmenin, bir kırğız kazağının, bir yakutun birbirleriyle anlaşmakta güçlük çekmedikleri ve hattâ bir- birlerinin neşriyâtını kolayca tâkib ettikleri hakikatti. De- mek ki, Moskoflar bu beraberliği kaldırmak, istiyorlardı. Ben bu geveze komünisti söyletmek için: “- Çok zor bir iş!.. ” dedim. O, isyanla bağırdı: “- Çok kolay bir iş!.. Ancak sizin gibi ahmak milliyet- çiler bunun tahakkukuna inanmak istemezler. ” O ’nun bana: “- Ahmak milliyetçi!.. ” diye hitâb etmesi âdetiydi. “- Peki” dedim. “Nasıl olacak?.. ” “- Eski dili, gerçek târihi unutturmakla!.. Zaten “Po- lit Büro ”nun bu hususta verilmiş mühim bir kararı var. Türkler arasında dil ayrılığı muhakkak olacak!..
Nasıl ki; uzun bir seyahatten evine dönenler henüz kökü kurumamış olan çiçeklere ümitle su verirlerse aynen onun gibi fiilen kullanılmasalar bile sorulduğunda ne mânâ- ya geldikleri bilindiği anlaşılan kelimeleri ayakta tutabil- mek için canhıraş bir gayret sahibi olmamız gerekir.

Okur Takip Önerileri

Tümünü Gör
İslami hareketler gücünü halktan alır. ;seküler hareketler ise (ki umumiyetle iktidardaydılar) ordudan. Ordunun gücü onların gücüdür ve bu büyük fakat geçici bir güçtür. Eğer nihai zaferin halka ait olduğu doğru ise burada zafer islamın olacaktır.
Sayfa 168Kitabı okudu
Dinin şekli yönü tatbik edilirken ruhu büsbütün ortadan kalkmış durumda. Din işleri hiçbir fikre sahip olmayan umursamaz insanlar, bazı yerlerde ise tanınmış münafıklar ve hatta apaçık biçimde dinden çıkmış olanlar tarafından idare ediliyor
Sayfa 123Kitabı okudu
Reklam
Belli bir entelektüel sınıfı oluşturan, halkla bütün bağlarını yitirmiş içimizdeki yabancılar ise hususi bir bela
Sayfa 122Kitabı okudu
Emperyalistler, iktidarı teslim etmek zorunda kaldıklarında bunu manevi talebelerine, yabancılaşmış batılı aydınlara, bırakmayı tercih ettiler. İkinci ve daha çok manidar sebep ise hakim emperyalistlerden miras kalan eğitim sisteminde yatar ki bu, istiklalini kazanmış bir halkın istikametini şaşırtmak için kurulan, tarihin gördüğü en büyük ve en kalleş tuzaktır. Müslüman büyük şehirlerinde envai çeşit Fransız, İngiliz ve Amerikan kolejleri muazzam birer denyen hediyesi olarak ortaya çıkmadılar mı? (bazı kaynaklara göre Troya halkına Truva atını hediye eden Deniz Halkı Denyenlerdir).
Sayfa 166Kitabı okudu
Cânlar cânını buldum bu cânum yagmâ olsun Assı ziyândan geçdüm dükkânum yagmâ olsun Ben benligümden geçdüm gözüm hicâbın açdum Dost vaslına ulaşdum gümânum yagmâ olsun Benden benligüm gitdi hep mülkümi dost tutdı Lâ-mekân kavmi oldum mekânum yagmâ olsun İkilikden usandum ‘ışk tonını tonandum Derdi hânına kandum dermânum yagmâ olsun Varlık çün sefer kıldı andan dost bize geldi Vîrân gönül nûr toldı cihânum yagmâ olsun Geçdüm bitmez sagınçdan usandum yaz u kışdan Bostânlar başın buldum bostânum yagmâ olsun Ta‘allukdan üzüşdüm ol dostdan yana uçdum ‘Işk dîvânına düşdüm dîvânum yagmâ olsun Yûnus ne hoş dimişsin bal u şeker yimişsin Ballar balını buldum kovanum yagmâ olsun
Esirliğin ortadan kaldırılmasındaki temel gaye
Mahiyetinde bir menfaat unsuru bulunduran bir tedbiri menfaat düşüncesinden sıyrılmış bir insanseverlik duygusunun eseri gibi göstermek öyle bir hünerdir ki, bu ancak bazı şeytani düşünceye sahip olan vehimlerde vucüd bulur
Sayfa 232
İslamiyetin rekabetteki başarısı
Eğer toplum tarafından nefretle karşılanmak ve aileleri tarafından reddefilmek korkusu olmamış olsa, kadın ve erkek bazı İngilizlerin açıkça İslamı kabul etmeleri muhakkaktır. Zamanımızda kilisenin aforozuna o kadar ehemmiyet verilmeyebilir fakat toplumun aforozun pek tesirlidir. Dinsiz ol veya buda dinini kabul et. Fakat kesinlikle asla Müslüman olma zira bu medenileşmiş halkın taa haçlıkarın mutaassıp devirlerinden beri miras alageldiği İslam düşmanlığının tesiri pek yamandır
Sayfa 151
Reklam
Hristiyanyalıkta ruhbaniyet ve islam daki yeri
Allah adını kazanç dışında ağzına almayan bu faydalı ismi asla boşuna kullanmadı Allahı kendisine kedi pençesi, haçıda alet İsayıda ahmak ve enayiyi yakalamak için yem yaptı
Sayfa 95
Hilal ve haç münasebeti
İsa bizim günahlarımız için ölüm azabını çekti diyerek cehennem ateşine karşı kendilerini, sigortalı zannetmek ve istedikleri kadar itaatsizlik yaparak Günah işlemek galiba bir çok hrsityanın işine geliyor
Sayfa 80
Hristiyanyalıkta ruhbaniyet ve islam daki yeri
Hristiyanyalıkta ise, öyle bir üçüncü şahsın araya girmesine öteden beri luzüm görülmüş ;güya ki, insanların daima ihtiyaç duydukları ilahi lutüflarının talebinde veya işlenmesinden kendilerini alamadıkları günahların keffaretinde papaz şeklinde bir simsara gerek varmış!
Sayfa 92