Bir şarkıya takılır, bütün gece büyülenmiş gibi dinleriz. Ama sonra bir gece şarkılar da biter. Şarkılarla birlikte bizi o vakte kadar büyüleyen diğer şeyler de biter. Söylenmiş ve söylenmemiş her şey biter. Bütün bunlardan geriye ise biten her şeyin çınladığı bir sessizlik kalır. Ama sonra o çınlama da biter. Ve insan orada kendi tükenişini görür. Ölmekten daha beter bir şeydir bu.”
📚🔔 Tatil zili çaldı!
Bir yıl boyunca verilen emeklerin ardından şimdi dinlenme, keşfetme ve yeni maceralara atılma zamanı. 🌞
Bu yaz bol kahkahalı, bol anılı ve elbette bol kitaplı geçsin. Tüm öğrencilere keyifli tatiller diliyoruz! 💙📖
Beklenmedik bir anda terkedilmişsindir bütün sevdiklerince
Suçlamak istemesen de hiç kimseyi üzünçle yanmakta yüzün
Adını bile koyamadığın bir boğunç dolmakta şimdi yüreğine
Ve usulca ağmaktadır gözlerinin peteğine ağulu bir hüzün
Her sayfası kederle kararan
bir hüzün defterine döner günler
ve her sabah "merhaba hüzün"
"merhaba yalnızlık"
diyerek başlarsın hayata
Ama hayat bağışlamayacaktır seni Unutma
Nasıl ki bir kâğıda "şeker" yazdığımızda o kâğıt tatlanmıyorsa, sözcüklerle seküler dünyalar yaratma (words that create words) iddiasındaki anayasalarda demokrasiye ve ifade özgürlüğüne ilişkin hoş sözlerin yazılı olması da o anayasaların geçerli olduğu ülkelerdeki yaşamı tatlı kılmaz. Fakat yazılanlar bizim hikâyemizdir ve o diyarda neyin arzulandığına, hangi parametrelerle düşündüğümüze veya düşünmemiz gerektiğine ilişkin imleçlerdir.
Türkiye’de Düşüncenin Tutsaklığı 1