Her kelmesini görümde canladırıp hayal edebildiğim ve çok etkilendiğim bir kitaptı. Kitaplığımla olması geteken bir kitap ama hatırlamıyorum kime verdim okusun diye ve geri alamadım.
VazgeçtimKahraman Tazeoğlu · Destek Yayınları · 20159bin okunma
Üstad Necip Fazıl'ın hayatını daha çok gençlik dönemlerinin anlatıldığı bir kitap sade ve okunası. Bir günde okumuştım.
Üstadın en sevdiğim deyişi;
" 35 yıl saatim işlemiş ben durmuşum. Gökyüzünden habersiz, uçurtma uçurmuşum..."
Nur içinde yat.
Hakkında kırıntı denebilecek kadar bilgi sahibi olduğum, son padişah, islamın son halifesi atam Vahideddin hanın o yetim yanlızlığı, vatanın kurtulması için elinden ne gelirse yapması ve neticesinde çok sevdiği ülkesinden hain damgası yiyerek sürgün edilmesi...
Atam bende hiç bir zaman hain diye anılmadın ama yinede hakkını helal et.
Dönemin şartlarını ve ülkenin içinde bulunduğu durumu, lozanı zafer diye adledenlerin ne kadar yanıldığını bu kitapla gördüm. Her bilgi, kaynağıyla verilmiş. En çok etkilenip üzüldüğüm kelimeler ise İsmet paşanın bağırsan sesinin duyulacağı adaya bakıp "burayı da mı verdik " demesi...