Franz Kafka'nın kitaplarını yeni okumaya başlayan biri olarak sürrealist bir yaklaşım olacağını düşünmüştüm. Kafka'nın kişiliği itibariyle kitabı bitirene kadar aslında yaşananların Gregor'un bilinçaltı olacağını düşündüm ama maalesef öyle olmadı. Gregor'un ölmesi okuyucu için şaşırtıcı olabilir ama ben ölüm sahnesinin çok işlenerek yazıldığını sezmedim. Daha doğrusu Gregor'un ölümünü daha çarpıcı bir olayla bağdaştırılabilirdi.