Pessoa, Huzursuzluğun kitabı’nda yazıyor ya: Yaşamak, bir başkası olmaktır. Ve insan bugün, dün hissettiği gibi hissediyorsa, hissetmek olanaksızdır. Dün hissedileni bugün de hissetmek, hissetmek değil; dün hissedilmiş olanı bugün de anımsamaktır. Artık yok olmuş olan dünkü hayatın canlı cesedi olmaktır.