Kültürümüzde bize depresyonun akıldışılığın nihai biçimi olduğu
söyleniyor: İçeriden öyle hissettiriyor, dışarıdan da öyle görünüyor.
Oysa George ve Tirril'in vardığı sonuç, o zaman yazdıklarına göre,
"klinik depresyonun yaşanan zorluklar karşısında anlaşılır bir yanıt
olduğu" idi. İş bulamayan bir adamla bitmiş bir evliliğin içine hapsolmuş, sağ kalmak için çırpınan, daha iyi bir hayat ihtimali olmayan
Bayan Trent'i düşünelim hayatının ilelebet stres dolu, neşeden
yoksun bir debelenmeden ibaret olacağı kesindi. Depresyona girmesinde "kusurlu" olanın "kişinin kendisinden ziyade çevre" olduğunu
söylemek daha mantıklı değil mi, diye soruyordu George ve Tirril