Bu aleme gönlü bağlarsan gam ve sıkıntı çekersin . Kötüsüz alemi seyreyle ki hoş bir alemdir . Görüp yalnızlığı kabir içinde , ölümden nefret etme . Dostluk yolu tut ki , her avuç toprak bir insandır ...
Bil ki cihan bir ağaç insan onun meyvesidir . Nitekim meyve ham ve tatsız iken ağaca tutunur . Sonra olgunluğunu bulup leziz olduğunda ağaçtan ayrılır gider . Onun gibi insan madem ki eksik ve hamdır . Onun bu cihana bağlanması tamdır. Geçici hayatla bedenle rahattır . Ne zamanki olgunluğunu elde edip kalbinden içeri gider , o zaman ölümün lezzetini alıp bu günlük hayatı n'eder? Çünkü olgun insan, bu oluşum ve bozuşum alemi bir taneye almaz . İzzet ve lezzetle mağrur olmaz . Cihanı ehline ver , gönül alemine gel ...
Bir adam peygamber efendimize geldi ve :
- Ya rasulüllah , bir kavmi seven fakat onlar gibi hareket edemeyen bir kimse hakkında ne buyurursunuz ?
+ Resül-i Ekrem s.a.v " İnsan sevdiğiyle beraberdir " buyurdu ( Buhari ve Müslim )