Beraberlik canlı ise ayrılmanın bir gerilimi , gerilimin de bir tarihi vardır. Sizi kastettiğiniz an o halatın koptuğu andır.
Ama beraberlik ölü ise , ayrılmak , çürüyen iki parçanın birbirinden zahmetsizce kopması demektir. Çürümek acı vermez , ölü olan çürür.
Çürüdüğünü anlatmak kolay değil , ölü olduğunu ikrar etmek ise çok zordur..
Ayrılmak bir solucanın ikiye bölünmesi gibidir, her iki parça ayrı ayrı yaşamaya devam eder, bir zamanlar tek parça değilmiş gibi, tanımaz birbirini parçalar.