Bu kitap benim için yanlış bir seçimdi.
Okurken kendime yakın hissettiğim,
hatta gerçekten yeni bir şey öğrendiğim tek bir satır bile olmadı.
En zorlayıcı tarafı ise dili ya da konusu değil,kurduğu mesafeydi.
Sürekli bir şeyler anlatıyor ama içine giremiyorsun.
Bu yüzden kitabı anlamak için değil,
bitirmek için okudum.
Belki daha akademik bir bakış arayanlar için anlamlı olabilir,ama insanı hissetmek ve anlamak isteyen bir okur için
fazlasıyla uzak ve yorucu.
Görmek
Bir şehir.Seçim oluyor.İnsanlar sandığa gidiyor… ve oy pusulalarını boş bırakıyor.Garip olan şu: kimse ortalığı yakıp yıkmıyor.Sadece oy vermiyorlar.
Ama sistem için bu neredeyse bir felaket.
Çünkü itiraz eden insanla baş etmek mümkün.Ama hiçbir şey demeden geri çekilen insan daha rahatsız edici galiba.
Bir düzen için en tehlikeli şey bazen suç işleyen insanlar değil… düşünmeye başlayan insanlar.
José Saramago ’nun dili sakin ama keskin, romanın sonunda her şey bitmiş gibi görünmüyor; şehrin kaderi, insanların sessiz itirazı, sorgulamaları hâlâ orada duruyor ve maalesef bu havada kalış beni mutlu etmiyor.Etmedi!
GörmekJosé Saramago · Kırmızı Kedi Yayınları · 202222,9bin okunma