📚🔔 Tatil zili çaldı!
Bir yıl boyunca verilen emeklerin ardından şimdi dinlenme, keşfetme ve yeni maceralara atılma zamanı. 🌞
Bu yaz bol kahkahalı, bol anılı ve elbette bol kitaplı geçsin. Tüm öğrencilere keyifli tatiller diliyoruz! 💙📖
Doğru Düşünme Sanatı ‘nı okurken zihnimin ne kadar taraflı çalıştığını düşündüm. Rolf Dobelli sade yazıyor ama yumuşatmıyor; insanın kendine nasıl torpil geçtiğini açıkça gösteriyor. “Kendine hizmet eden önyargı” kısmı özellikle düşündürdü: İşler iyi gidince pay benim, kötü gidince şartların. Ne kadar tanıdık bir düzen. Kitap kalbi ya da sezgiyi pek hesaba katmıyor belki ama egonun savunma biçimini netleştiriyor. Bitirdiğimde daha bilgili değil, artık daha dikkatliydim.
Tavsiye ederim; ama kendi haklılığını ara sıra sorgulamaya niyetin varsa.
Keyifli okumalar.
Kendine hizmet eden önyargıdan nasıl korunacağız? Size gerçekleri tüm çıplaklığıyla söyleyen arkadaşlarınız var mı? Eğer varsa kendinizi şanslı sayabilirsiniz. Yoksa en azından kişisel bir düşmanınız var mı? Varsa güzel. O zaman kendinizi aşın ve onu kahve içmeye davet edin. Ondan sizinle ilgili fikirlerini açık açık söylemesini rica edin. Ona sonsuza kadar müteşekkir olacaksınız.