Rahmetli Ganire Paşayeva'nın konferansında yapmış olduğu tavsiye üzerine almıştım bu kitabı. Daha sonrasında Nejdet Sancar'ın aklıma çivi gibi kazınmış şu sözleri üzerine okumaya başladım. Nejdet Sancar diyor ki ; "Hangi yüksek öğrenim kapısından diploma alıp çıkmış olursa olsun Türklüğün meselelerinden ve dünyada oynanan oyunlardan, çağımızın fikir kavgalarından haberi olmayan bir okumuş, kendisi için bir eksik adam, cemiyeti içinse dert ile bela arasında bir yaratıktır." sözlerini anımsatarak incelememe başlamak istiyorum. 1991 SSCB'nin dağılması neticesinde ABD'nin artarak devam eden hegemonyasıni Brezinski çok detaylı , güzel anlatmış. 2023 Rusya-Ukrayna savaşınınin sebeblerini o dönemde öngören Brezinski Rusya'nın yayılmacı politikasından vazgeçip Avrupa ile daha dengeli bir politika içinde olmasının kendileri için önemli olduğunu pek çok kez dile getiriyor. ABD- Japonya müttefikliğine de değiniyor ki Japonya'nin bölgesel güç iddiasında bulunmadığını fakat ABD'nin en önemli ikili ittifakı olduğu söylemleri hayli fazla. Avrasya kıtasında NATO'nun genişleyip yayılması, Avrupa devletlerinden Almanya-Fransa ikilisinin Avrupa'nın yönetiminde söz sahibi olmak istemesinin fakat ABD'nin hegemonyasini ve üstünlüğünü bir türlü kiramadiklarini da dile getiriyor. Azerbaycan 'in bağımsızlığının bizler için ne kadar önemli olduğunu Eğer Rusya'nın Ukrayna seferinin başarılı olması neticesinde diğer hedeflerinin Azerbaycan - Özbekistan- Kazakistan gibi değerli Türk Devletleri olacağını da belirtmiş Brezinski. Türkiye'nin halen konumunu tanimlayamamis bir devlet olduğunu Jeopolitik konumunu nedeni ile değerli ve önemli bir ülke olduğunu Karadeniz ve Akdeniz üzerindeki ulaşım ağları, ticaret yolları, boru hatlarına sahip olduğunu ve iç karışıklıktan hâlen kurtulamamış olmasını dile