Yedi yıl içinde 21 köy enstitüsü açıldı. Her coğrafi bölgeyi kapsıyordu.
" Her mezunumuz en az 150 klasik okumuş halde diploma almalı" diye bir gelenek vardı. Piyano, keman, akordeon, mandolin, bağlama çalıyorlardı. Voleybol, futbol, tenis oynuyorlardı. Yaz tatillerinde köylerine dönen eğitimli köy çocukları haksızlık görünce ahaliyi uyarıyorlardı, uyandırıyorlardı.