Franz Kafka yakın arkadaşıyla tatsız bir olay yaşadıktan sonra şu muhteşem cümleyi kuruyor: "Beni üzecek gücü sana verdiğim için kendimden özür dilerim."
Stefan Zweig harika özetlemiş: “Bir kez kendini bulmuş olan kişinin bu yeryüzünde yitirecek bir şeyi yoktur artık. Ve bir kez kendi içindeki insanı anlamış olan, bütün insanları anlar.”
Pablo Neruda, "iyi insanlar kırıldıkça içine kapanır ve dışardan bakanlar ukala zanneder" diyor.
Ve Dostoyevski ekliyor, "insanlar seni çözemedikleri zaman ön yargılarını kullanırlar