Adil olanın peşinden gidilmesi doğrudur, en güçlünün peşinden gidilmesi ise kaçınılmazdır. Gücü olmayan adalet acizdir; adaleti olmayan güç ise zalim. Gücü olmayan adalete mutlaka bir karşı çıkan olur, çünkü kötü insanlar her zaman vardır. Adaleti olmayan güç ise töhmet altında kalır. Demek ki adalet ile gücü bir araya getirmek gerek; bunu yapabilmek için de adil olanın güçlü, güçlü olanın ise adil olması gerekir.
“Peki bu ülkede bir yurttaş hakkını nasıl arar?”
“Arayamaz! Otuz yıl karara bağlanmayan ve bu yüzden katillerin zamanaşımından yararlandığı davalar olduğunu biliyor musun?”