Osmancık romanı Osmanlı devletinin kuruluş sürecini anlatmakla birlikte aynı zamanda Osmancık’ ın Osman Bey daha sonra da Osman Gazi Han oluşunu etkileyici bir şekilde anlatıyor. Alışık olmadığım bir dil olsa ilk birkaç sayfadan sonra kitap sizi içine çekiyor. Tarihi romanlar ilginizi çekiyorsa kesinlikle okumanızı tavsiye ederim .
Herkesin bir yerlerden duyduğu o meşhur Şeyh Edebalı’nın Osman Bey’e öğütü de bu kitapta yer almaktadır.
Ey Oğul!
Beysin! Bundan sonra öfke bize; uysallık sana... Güceniklik bize; gönül almak sana... Suçlamak bize; katlanmak sana... Âcizlik bize, yanılgı bize; hoş görmek sana... Geçimsizlikler, çatışmalar, uyumsuzluklar, anlaşmazlıklar bize; adâlet sana... Kötü göz, şom ağız, haksız yorum bize; bağışlama sana..
"Ey Oğul!
Bundan sonra bölmek bize; bütünlemek sana… Üşengeçlik bize; uyarmak, gayretlendirmek, şekillendirmek sana..."