Simone de Beauvoir ahlak üzerine yazdığı kitabında şöyle der:
“Yaşam, kendi varlığını sürdürme ve kendini aşma çabasıdır. Eğer mesele yalnızca varlığı korumaktan ibaret olsaydı, yaşamın ölümden farkı kalmazdı; aynı şekilde insanı bitkiden ayırmak da imkânsızlaşırdı.”