Müminin parolası şudur :
Keşke sen tatlı olaydın, varsın hayat acı olaydı!
Keşke sen memnun olaydın, varsın insanlar memnun olmaya idiler. Keşke sen ve ben iyi olaydık, varsın dünyalar harap olaydı. Beni cân-ı gönülden sevdikten sonra gerisi kolaydır. Toprağın üzerinde yaşayan toprak olacaktır.
Allah kulundan razı olduğunda diğer kullarının da razı olmasını sağlar...
Amma ol îma’n ki ilm’ül-Yakıyn’dir, akılda yerlidir ve ol iman ki Ayn’ül-Yakıyn’dir, gönülde yerlidir ve ol îman ki Hakk’ul-Yakıyn’dir, canda yerlidir.
"Allah'ım,âmelimin yetmediği görüşümün erişemediği her türlü hayrı ve âfiyeti senden dilerim.(iki dünya için de)
Allah'ım, âmelimin sebep olduğu ve gözümün erişemediği her türlü zorluk,belâ ve musibetten Sana,büyüklüğüne ve râhmetine sığınırım."