İmam Gazali'yi farklı kişilerden dinlemiştim. Farklı kitaplardan da bakmıştım lakin onu kendisinden dinlemek daha da güzeldi. Farklı evrelerden geçmiş. Önce araştırmış ve tam olarak öğrenmiş ondan sonra da geldiği nokta tasavvufta son bulmuş. Bir görüşü kabul etmek veya reddetmek için önce karşı tarafın görüşlerini onlardan daha iyi bilmenin gerektiğini vurgulanmış. Olması gereken de bu değil mi? İmam Gazali "Anlamadığını inkar etmek anlamamanın, bilmemenin ifadesi oluyor." demiştir. Hakikaten de öyle değil mi? Velhâsılı Kelâm ;onu anlamak isteyenler önce bu kitabı okumalıdır.
" İnsanın gökyüzüne bakacak vakti olmalı. Yapamadım, yetiştiremedim, edemedim, hiçbir zaman bitmez, hiçbir devirde de bitmemiştir. Hilkate bakmalı insan, kendisiyle yalnız kalmalı."
-Sadettin Ökten-