Ramazan ayı için şehir, taşra ve köylere medrese öğrencileri gönderilirdi. Bu öğren ciler dokuz ay boyunca eğitimleriyle alakadar olup geri kalan üç ayda da şehir, kasaba ve köylerdeki halka Kur'an okuyup vaaz eder, fıkhi sorulara cevap vererek halkı dini konularda bilgilendirirdi. Bu sisteme "cer" adı verilmiş olup göreve cerre çıkmak" denmiştir. Cerre çıkan öğrencilerin Anadolu'ya gidip buralarda hizmet vermeleri, olumlu gelişmelere vesile olmuştur. Bu sayede İstanbul başta olmak üzere, diğer büyük vilayetlerdeki dini ve kültürel gelişmeler halka ulaştırıl mış, halk da bu hizmet karşılığında görevli öğrencilere maddi yardımlarda bulunmuştur. Bu yardımlara "cer akçesi" ve
"zekât akçesi" ismi verilmiştir. Maddi durumu iyi olmayan öğrenciler,genellikle aldıkları bu yardımlarla sene boyunca ihtiyaçlarını karşılamışlardır.