Bazı kitaplar vardır sayfalarının nasıl geçtiğini nasıl okunduğunu anlamassınız ya bu kitap öyle oldu benim için resmen,sürekli bir acı insanlık dışı uygulamaları okumaktan sayfaları nasıl çevirdiğimi anlayamadım bir sonraki sayfada nasıl bir canilik olacağını tahmin etme mantığı çok zordu benim için ,1939 dan 1945 yılına kadar süren bir nazi işkencesi ve başkarakter 14 yaşındaki Dita klaus ,prag ın tezerin gettosundan Auscwitz cehennemine ailesi ile birlikte sürülen esir getirilen bir cesur Çek kızı ve ailesinin arkadaşlarının çektiği 6 yıllık eziyet ,sonunda ingiliz müttefiklerinin alman ordusunu işgali ile bu işkence bitiyor ama kaybedilen canlar hiç unutulmuyor....9/10