Halil Cibran ne güzel söylemiş :
Çocuklarınız, sizin çocuklarınız değil.
Kendini arayan Hayat'ın oğulları ve kızları onlar.
Onlara sevginizi sunabilirsiniz, düşüncelerinizi değil.
Çünkü onların kendi düşünceleri vardır.
Siz onlara benzemek isteyebilşrsiniz.
Ama onları kendinize benzetmeye çalışmayın sakın.
Çünkü hayat geriye gitmez, dün ile oyalanmaz.
Siz yaysınız, çocuklarınız ise sizden ileri atılmış diri oklar...