Hayır, unutmak mümkün değildi, ne kadar unutmak istedimse o kadar unutamadım... Kaç yüz kere, bu mücadele içinde düşünmemek için elime aldığım kitabımı bir tarafa fırlatarak, başımı yastığıma kapayıp uzun uzun inledim, kaç yüz kere...
Nihayet bu mücadelelerden sonra unutmanın mümkün olmadığını görünce tekrar hatıraların ummanına yöneldim.
Özellikle o gece, o gece... Ne elem,ne matem gecesi...En kıymetli varlığını mezara gömmüş anneler bile benim gibi çökmüş ve harap olamazlardı. Çünkü bu yalnız bir ayrılık değildi.