Doğruluk, zahmet karşılığı elde edilen bir şeydir. Doğruluk, zor elde edilen bir şey olduğu için aslında ondan kaçınmak gerekir. Ama, fayda sağladığı ve ün kazandırdığı için ona heves edilir derler.
-Peki sen kime dost dersin? Sana iyi adam görünenlere mi yoksa görünmeseler de gerçekten iyi olanlara mı?
-İnsan, iyi tanıdığı adamları sever, kötü sandıklarını sevmez.
-Ama birçoklarını, iyi olmadıkları halde iyi sanmakla, ya da tersine, iyi oldukları halde kötü bilmekle yanılmış olmuyor muyuz?
-Oluyoruz.
-Böylece iyiyi düşman, kötüyü de dost sanıyoruz!