Toplumda da Sovyetler Birliği'ne bir merak uyandı. Stalin kültüne. 19 ila 30 yaşlarındaki gençlerin yarısı Stalin'i "büyük politik lider " Sayıyor. Stalin'in Hitler kadar insanı yok ettiği ülkede, yeni bir Stalin kültür mü doğuyor?! Tekrar moda oluyor Sovyet olan şeyler. Mesela "Sovyet" Kafeteryası - Sovyet isimleri ve Sovyet lezzetleriyle. "Sovyet" Şekerlemeleri ve "Sovyet" Sosisi çıktı; çocukluğumuzdan tanıdığımız kokusu ve lezzetiyle. Ve elbette " Sovyetskaya" Votkası geldi.
Bir dil arıyorum. İnsanın bir sürü dili var :
Çocuklarıyla konuştuğu dil bir tane, bir de aşkta konuştuğu dil var... Ayrıca kendi kendimizle konuştuğumuz, iç konuşmamızı yaptığımız dil var. Sokakta , işte, yolculukta - her yerde farklı bir şey çınlar, sadece dil değil, başka bir şey. Hatta sabah ve akşam insan farklı konuşur. Geceleyin iki insan arasında geçenler, tarihten kesinlikle kaybolur.