Çocuklar düştüklerinde etrafına bakarlar, kendilerini kaldıracak birini bulunca ancak ağlamaya başlarlar. Büyükler de öyle. Bir merhamet arayışı, bir dayanak bulma çabasıdır bu. Çünkü "acı başkasının tanıklığına muhtaçtır." Ve gözyaşı bunun sembolleşmiş dışavurumudur.