Padişah elinin altındakilere zulmü reva görünce.. Sevenleri bile zor gününde ona amansız düşman olur.. Halkla barışıp düşmanın savaşından güvende otur.. Çünkü halk adaletli padişaha ordudur.. / Gülistan Sa'di Şirazi
Kile dedim' misk misin, amber misin ? Gönle hoş gelen kokundan şarhoşum çünkü.. Dedi, ben değersiz bir çamurdum. Fakat bir süre gülle birlikte oldum. Bana etki etti arkadaşımın yetkinliği.. Yoksa ben hala o bildiğin toprağım.. Sa'di Şirazi
Milletimin ayrılma bölünme endişesi,
Mezarımda dahi rahatsız eder beni.
Saldırgan düşmanlara karşı birleşmek iken çâremiz,
Birlik olmazsa, kızgın demirle dağlanmış gibi yanarım.
# YavuzSultanSelim..