İhsan Aktay Onar dilini bilmeyenler için pek tabii zor bir kitap. Bazı paragrafları tekrar tekrar okumak gerekiyor. Ben onun diliyle Osmanlı halkının, müzisyenlerinin, dilencilerinin, katillerinin arasına girmeyi seviyorum. Bize tarih kitaplarının anlattıklarından çok daha fazlasını ve bizle yani insanla ilgili olanı veriyor. Felsefi alt yapısını tam bilemem, bu konuda bilgi sahibi değilim ama inanıyorum ki bu anlamda da tatmin edici bir romandır.