Hiçbir şeye hakkı yoktu, öfkelenmek aklına gelmiyordu.Kendini başkalarına sevdirmekle o kadar meşguldü ki onları sevip sevmediğini kendine sormayı hiç düşünmemişti.
Odamda beni kitaplarım bekler.Bu yegane tesellidir.Her zaman söyleyecek bir çok lafları vardır.En çok okuduğum bir kitabın,en çok okuduğum satırı bile bana bazen başka şeyler söyleyebilir Sabahattin Ali