İnsanlar gençliklerinden başlayarak kendilerine bir yol çizmeye, yaşamlarını belirli ilkeler çerçevesinde düzenlemeye, sürdürmeye çalışırlar. Yetiştikleri aile çevresi, inançları, okuyup gördüklerinden örnek aldıkları, ders çıkardıkları düşünce yapılarını ve yaşam tarzını belirler. Ne yazık ki ekonomik kaygılar nedeniyle insanlarımız ancak 45-50 yaşından sonra bunları düşünebiliyor, bir çoğu o yaşlara kadar akıntıda sürüklenip gidiyor.
Bu kitap stoacı felsefecilerden örnekler vererek nasıl daha dingin yaşayabileceğimizi ve bunun öğrenilebilir ve uygulanabilir olduğunu anlatıyor. Elbette bütün insanlar "iyi" yaşamak ister ancak "iyi" kavramı herkese göre değişir. Genel geçer doğrular dışında kendi doğrularımızı bulmak ve güzel/iyi yaşamak için de öğrenmek ve denemekten başka yol yok. Güzel kurgulanmış, kapsamlı örnekler ve alıntılarla desteklenmiş bir kitap. Okuduklarım bir çok şeyi anımsamama, eksik parçaları yerine koymama yardımcı oldu, severek okudum. Kitabın sonunda daha kapsamlı okumak isteyenler için bir okuma önerisi bölümü de var. O kitaplar bir kaçını da okuma listesine ekledim.
Okumanızı öneririm.