Soğuk Savaş, mülkiyet ve özgürlük ideolojilerinin rekabet düellosuydu. Ruslar uzaya ilk çıkanlar olunca Batı dünyasının dünya görüşüyle ilgili kötü bir izlenim oluşturmuştu. Ve eğer Sputnik'i Amerikalıların başlarının üzerinden yörüngeye gönderebiliyorlarsa başka tehlikeli şeyleri de gönderebilirlerdi. Uzunca bir süredir iki büyük okyanusun ve kuzey ve güneydeki zayıf dost komşularının varlığıyla korunaklı bir durumda olan Amerika, ilk defa bir saldırıya açık hâle gelmişti. Artık üstlerindeki gökyüzünü savunamayacaklardı. Birdenbire casusluk yapmak ve nükleer silahlar göndermek üzere yeni bir yörüngesel yol açılmıştı. Artık dünyadaki hiçbir yer casusluğa ve saldırıya karşı korunaklı değildi. Birleşik Devletler artık kendisine ait bir uzay programına ihtiyaç duyuyordu. Milli Havacılık ve Uzay İdaresi (NASA), Sputnik'in uzaya gönderilmesinin ardından bir yıldan daha kısa bir sürede, 1958'de kuruldu.