İnsanı hizada tutacak mantık yürütme olmadan sadece duygusal sezgilerle verilen kararlar hemen her zaman berbattır. Kimler tüm yaşamlarını duygularına temellendirir biliyor musun? Üç yaşındaki çocuklar ve köpekler.Peki üç yaşındaki çocuklar ve köpekler başka ne yaparlar? Halıya pisler.
Duygulara takıntılı olmak ve fazla yatırım yapmak bizi şu basit nedenle hayal kırıklığına uğratır: Duygular kalıcı değildir. Bugün bizi mutlu eden yarın mutlu etmeyecektir çünkü biyolojimizin her zaman daha fazlasına ihtiyacı vardır. Mutluluğa takmış olmak kaçınılmaz olarak ''başka bir şeyi'' aramakla sonuçlanacaktır,yeni bir ev,yeni ilişki,bir çocuk daha,bir terfi daha. Ne kadar ter dökmüş olsak da, başladığımız yerdeki gibi hissederek bitiririz:yetersiz