"O dönemde iki yüz "reis" çok paraydı.Gözlüğünü takarak çeki yazdı;bakışlarım omuzlarımda,doktor kepi o güzel başındaydı.
Gülerek döndü ve çeki uzattı.
"İyi yolculuklar denizci!"
Düşücelerini okuyabiliyordum.Benimle hayal kırıklığına uğramış değildi.Beni hiçbir zaman evden atmayacağı için benim bir çözüm yolu aradığımı biliyordu.Dünyanın kapılarını açıyordu bana.Ve ben korkuyordum,ne yalan söyleyeyim?Korku içindeydim,dünya öyle büyüktü ki...insanoğlunun girebileceği en büyük,en keder dolu yerdi."