"Bana bir defasında, kuraklık süresince toprağın altında yarı ölü halde uyuyarak bekleyen bitkilerden bahsetmiştin. Yağmuru gözleyen bitkiler... Gerekirse yıllarca beklediklerini, tekrar büyümek için neredeyse kendilerini öldürdüklerini söylemiştin. Ama yağmurun ilk damlaları düşer düşmez o bitkiler yayılmaya ve köklerini uzatmaya başlıyorlardı. Yüzeye ulaşmak için toprağın ve kumun içinde ilerliyorlardı. Onlar için yeni bir şanstı bu."