İçimizde şeytan yok…İçimizde aciz var…Tembellik var…İradesizlik,bilgisizlik ve bunların hepsinden daha korkunç bir şey:Hakikatleri görmekten kaçmak itiyadı var…
Seni niçin sevdiğimi bir türlü bilmiyordum.Huylarını,yaptığın işleri,beğenmiyordum demeyeyim,fakat anlamıyordum.Sen de benim birçok şeylerimi anlamadığımı inkâr edemezsin.Böyle olduğu halde nasıl garip bir kuvvet bizi birbirimize bu kadar sağlam bağlamıştı?
İnsanların en zayıf tarafları,sormadan,araştırmadan,düşünmeden,kafalarını patlatmadan inanmak hususundaki hayret verici temayülleridir.Dünyadaki yalancı peygamberleri yetiştirmek ve beslemek için en iyi gübre,işte bu bilmeden inanmak için çırpınan kalabalıktır.