EbruLibuk

Hitlercileri milyonlarca insanı öldürdükten sonra asıyorsun, peki ama bu cinayetler işlenirken sen neredeydin? Birkaç düzine ölüyü görmek seni heyecanlandırmıyor. Sende insanca duyguların uyanması için milyonlarca insanın mı ölmesi gerekiyor?
Tatil planı hazırsa sıra okuma listenizde!
Bu yaz yanınızdan ayırmak istemeyeceğiniz kitapları sizin için bir araya getirdik. 💬 Siz olsanız bu listeden hangisiyle başlardınız?
Engizisyon kıyıcısı ile Galileo’nun gerçeği arasında bir seçim yapman gerekiyordu. Sen büyük Galileo’ya öldüresiye işkence ettin. Onu alçaltıp küçük düşürdükten sonra yaptığı buluşlardan yararlandın.Bu yirminci yüzyılda engizisyonun yöntemlerini yeniden yürürlüğe koydun. Akıl hastalarını insanca tedavi etmekle, elektroşok tedavisi arasında bir seçim yapabilirdin. Sen kendi zavallılığının sergilenmesini görmek istemediğin için, insanlığı esenliğe götürecek tek aydınlık ve ışıklı yerde gözlerini dört açmak, buluşlarını bulundurmamak gerekliyken, şok yöntemiyle sağaltımı seçtin.
Hayır, ben sana benzemiyorum, hiçbir zaman da böyle bir benzerliğim olmadı, küçük adam! Buna ister inan, ister inanma, hiçbir önemi yok; sen bir tabanca taşıyorsun, ben ise bilim adamıyım! Herkes görevini yapıyor!
Sen bir göçmensin ve her zaman bir göçmen olarak kalacaksın. Dünyaya rastlantı sonucu geldin ve kimsenin haberi olmadan da bir gün çekip gideceksin. Bağırıyorsun, çünkü korkuyorsun.
Öte yandan, “din- sel hoşgörü”nün militanı olduğunu söylüyorsun.Buna bir diyeceğim yok. İyi ediyorsun. Ama bu kadarla kalmıyorsun ki. Kendi dininden başka din olmasın istiyorsun. Sen kendi dinine ibadet ve bağlanma özgürlüğü istiyorsun.Çok iyi, ama daha uzağa gidiyorsun; yalnız senin dinine inanılmasını istiyorsun.Sen kendi dinin için hoşgörülüsün, ama ötekiler için değilsin. Bir insan, kişisel tanrı’ya hayran olacağı yerde,doğaya hayran olup,onu anlamaya çalışınca,sen çılgına dönüyorsun.Evli çiftler artık bir arada yaşayamayacaklarını anladıklarında, eşlerden birinin diğerini mahkemeye vermesinin, ahlâksızlık ve kabalıkla suçlanmasını istiyorsun.Ama karşılıklı anlaşmayla ayrılmalarını onaylamıyorsun...