"Yolunda yalnız olmayacaksın; orada, aynı hedefi takip eden başkaları ile beraber yürüyeceksin. Bu hayat başarı yarışında, diğerleri, kabiliyetleri itibariyle sizi geçebilirler. Bir başarı, elinizden kaçabilir. Bundan dolayı, onlara kızmayınız ve elinizden geleni yapmışsanız, kendi kendinize de kızmayınız. Asıl mühim olan başarı değil, gayrettir. İnsanın elinde olan ve onu memnun eden ancak gayrettir."
-Mustafa Kemal Atatürk
" Çok kereler Fatih'in karşısında kaldığı meseleleri düşündüğüm zaman, ben de aynı hal çarelerine varmışımdır. Yalnız, Fatih benim karşısında kaldığım hadiseleri nasıl hallederdi, bunu çok merak ederim. İkinci Mehmet büyük adamdır, büyük."
-Mustafa Kemal Atatürk
Bu güne kadar gördükleriniz filmlerdekilerden ibaret olunca görmeyi umduğunuz insan yarmalarından değildi. Yine de daha az korkutucu olduğu söylenemez, kafanızın içindeki doğru gerçekten doğruysa bile.
Suçlu değilseniz korkacak birşey yok, amma da büyük saçmalık.