İnsanlar hem kendileri hem başkaları için her şeyi zorlaştırıyorlar. Ancak buna, örneğin bir dağı aşmak zorunda olan bir yolcu gibi boyun eğmek gerekir. Dağ olmasa, yol çok daha rahat ve kısa olacaktır; ama o dağ oradaysa aşmaktan başka çare de yoktur.
Yargıladığınız eylemin içsel koşullarını araştırdınız mı? Eylemi meydana getiren, onu bir zorunluluk haline getiren nedenleri kesin olarak belirleyebiliyor musunuz? Eğer böyle yapmış olsaydınız yargılarınızı öne sürerken bu kadar aceleci olmazdınız.