Her ne zaman size birisi, niye onu ya da bunu söyledin diye soruyorsa -özellikle buna olumsuz bakıyorsa- sanki ilgileniyormuş gibi sorulan bu sorunun ardında, o kişi aslında şunu söylemektedir: “Senin söylediğin şey yüzünden niye acı çektiğimi bana açıklamanı istiyorum.” Bırakın onların hissettikleri şey yüzünden kendimizi savunmayı, başkalarının niye acı çektiğini açıklamak hiçbir zaman bizim sorumluluğumuz değildir! Benzer şekilde, suçlama, bir kişinin kendisi hakkında hâlâ öğrenmesi gerekenleri yaşam ona gösterdiğinde, bunları kabullenmeyi reddettiğinin bir kanıtıdır.