.Bütün kitaplar tek bir kitabı anlamak icindi.
.Vahdette kesret,kesrette vahdet.
.İki günü müsavi olan,ziyandadır.
.Ömür sermayesi pek az ,luzumlu isler pek coktur.
.Hic bilenle bilmeyen bir olur mu?(zümer9)
.Edeple giren lütufla çıkar
İşte bir nevi ziyahat ve rızka muhtaç olan meyvedar ağaçlar ve nebatlar, tevekkülvari, kanaatkarane yerlerinde durup hırs göstermediklerinden rızıkları onlara koşup geliyor. Hayvanlardan pek fazla evlad besliyorlar. Hayvanat ise hırs ile rızıkları peşinde koştukları için, pek çok zahmet ve noksaniyet ile rızıklarını elde edebiliyorlar.
Bazı hikâyeler tam tahmin ettiğin gibi ilerler. Bazılarıysa son sayfada tüm bildiklerini sorgulatır. 🤯
Ters köşeleri seviyorsan, seni sonuna kadar merakta bırakacak 3 kitap önerisini keşfetmeye hazır ol!
".. Evet, öyledir. Fransızca his lisanıdır. Fakat irfanıyla şerefyab olduğum Arapçaya gelince, bu Arapça, hem his lisanıdır hem kalp lisanıdır, hem akıl, hem ruh lisanıdır."
İnsanın hayatında karşılaştığı güzel şeyler için kullandığı bazı refleks kelimeler vardır. Bir manzaraya bakarken" işte bu" mekan dersin ya da "işte bu" kıyafet dersin. Benim de" işte bu" dediğim kitaplardan biri de bu hatıralar kitabıdır. Özellikle bu serisi beni mest etti. Ahhh bu seride kimlerin hayatlarından katreler yok ki.. Saatçi Osman Efendi mi dersiniz, Ladikli Ahmet Ağa mı dersiniz Üstad Bediüzzaman Said Nursi mi dersiniz, Mahmud Sami hazretleri mi dersiniz, Mehmet Zahid Kotku efendi mi dersiniz.. Kenan Rifai mi dersiniz. Hangi birini sayacağımı bilemiyorum.İsmini daha sayamadığım nice gönlü güzel insan bu eserde. Hele Saatçi Osman Efendi'nin hikmetle anılan anıları beni mest etti. Bu ne vakar bir duruş, bu ne feraset, bu ne asilik.. Bu ne mütevazi bir yaşayış.Medinede meftun olduğunu öğrendim. O kadar Medine ye gittim, ahh daha önce tanısaydım da ruhuna özel Fatiha okumak nasip olsaydı...
Yine de geç değil..
Baş ucu olacak kitaplarımdan, bu belli oldu zaten. Kitabın her yeri postit kağıtlarla dolu, çizilen yerler de hayli var..
Diğer serileri de çok beğenmiştim, şimdi 4 ü ve 5 i okumak için sabırsızlanıyorum. 5 yolda ama 4 ü malesef her zaman sipariş ettiğim yerde bulamadım. Korona günleri bitsin ilk işim sahaflarda 4 ü aramak olacak. Ayrıca insanlara hediye etmek üzere set de almayı düşünüyorum. Herkes bu özel eserden yararlanmalı.Buna vesile olmayı da kendime nimet bilirim.. Çok uzattım biliyorum, hiç bir eser için bu kadar uzun yazmamıştım. Sanırım çok heyecanlandım. Kütüphanenizde bulunmasını ve ısrarla okumanızı tavsiye ediyorum. Herkese nasip olacak bir biyografi değil zira.
"Kainat milyarlarca yıldızla dolu ama trafiği yolunda... Biz dünyada az bir vasıta, hem de içinde, direksiyonda insanlar varken, trafiğimiz karma karışık... Neden? Çünkü orada Allah'ın iradesi yürüyor. Beşeriyet de ne zaman Allah'ın iradesine, şeriatine, kanununa teslim olursa, onu tatbik ederse, semalar gibi intizama kavuşur... "