Daha dünyaya gelmeden bile dominant(baskın) genlerin sözü geçer.Öyle ya hayat hep sesi çıkanın baskın ve güçlü olanın yanındadır.Kitap çekinik olarak dünyaya gelmiş Kafka'nın hayatını anlatıyor.Sorgulayıcı bir çocuk ve kendinden fazlasıyla emin bir babanın aynı çatı altında yaşamaya çalışmasını anlatıyor.Babanın her sözü doğrudur ,sorgulanmaz, empati kurulmaz. Çocuk hep hataya düşer, babasının fikirlerini eleştirmez ve bir çok şeyi sorgulayamaz.Kitapta fiziksel bir şiddet görmüyoruz ancak insanı deli edebilecek dercede ruhsal şiddeti okuyoruz.Kitapta hem ağlayıp hem çok sinirleniyoruz.(Yani en azından ben öyle hissettim).Keyifli okumalar.
Bazı hikâyeler tam tahmin ettiğin gibi ilerler. Bazılarıysa son sayfada tüm bildiklerini sorgulatır. 🤯
Ters köşeleri seviyorsan, seni sonuna kadar merakta bırakacak 3 kitap önerisini keşfetmeye hazır ol!
"İçime bir şey tıkanmıştı, bunun ne olduğunu anlatamıyordum, karanlıktan başka söz gelmiyor aklıma.Bir karanlık tıkanmıştı , boğazıma kadar beton dökülmüş gibi kaskatıydım."