Zaman, sen ne büyük öğretmensin, ah saygıdeğer zaman, sen ne büyük bir bilgesin! Gaddar bir bilgesin ama.Acımasız.Gerçekler biraz da saklanmalı değil mi? Birazcık, çok değil.İnsanları içkide boğulmaya ya da beynine bir kurşun sıkmaya kalkıştırmayacak ölçüde olsa yeter.
Ama şuramda bir bulantı.Gitmiyor, geçmiyor.İnsanlar arasında durmadan mikrop gibi yayılan bir hastalığın bulantısı bu.Kuşku ve güvensizlik.Bunları böyle böyle düşünmek zorunda kalışım...Yoklaya yoklaya yaklaşmak herkese.Şu anlamda ya da bu anlamda...Adımları hesaplı atmak.Yürekleri hesaplı açmak.Açık olamamak.Her gün biraz daha kapanmak.Her gün biraz daha köstebekleşmek,tilkileşmek,böcekleşmek...