" Bu yaşıma kadar öğrendiğim bir şey varsa o da cennete ya da cehenneme gitmek için ölümü beklememizin gerekmediğidir çünkü her insan kendi cennetini de cehennemini de içinde taşır. Aden ikliminin huzurunu içine akıtır veya tam tersi olur. Kendi yüreği zebanisi, odunu, ateşi, koru, közü, cehennemi hâline gelir. "
"...insanlar sadece tanıdık mekânları değil, tanıdık duyguları da yuva edinirlerdi. Ne zaman taşıması zor gelen bir duygu hissetseler, yabancı bir yerden yuvalarına sığınıyor gibi bu tanıdık duyguların çatısı altına sığınırlar, kendilerini böyle rahatlatırlardı."