Geçenlerde yapılan bir araştırmaya göre , ortalama olarak bir insan karşısındakinin sözünü kesmeden ve kendi fikirlerini anlatmaya çalışmadan sadece on yedi saniye aralıksız dinleyebiliyor.Eğer karşımdaki kişi konuşurken bütün dikkatimi ona verirsem, kendimi savunmak , ona suçlamalar yöneltmek ya da kendi düşüncelerimi açıklamak için çaba içine girmem.Sonuçta karşımdakini dinlerken amacım kendimi savunmak veya onu suçlamak değil, onun duygu ve düşüncelerini tam olarak anlamaktır.
Bizim birini dinlerken ki amacımız ne , söz sırası bize ne zaman geçer diye hangi andan itibaren bekliyoruz ,birini dinlerken ki amacımız gerçekten anlamak mı yoksa sadece anlaşılmayı ummak mı