En başından beri bir dolap çevrildiğinin ve bu dolabın aleyhime çevrildiğinin farkındayım. Bilinç nasip olduysa bana "Âlemde felek zulmedecek bir beni seçti" demeyişimden, diyenin ben olmayışından nasip oldu. Allah'ın kullarına zulmetmediğinden, insanların birbirine her fırsatta zulmettiğinden haberdar edildiğim kadarıyla şarkılarda, türkülerde rastlanılan kara bahtım dövünüşü benden uzak durdu. Konrad Adenauer tarih denilen şeyin "önlenebilir hadiselerin cereyanından ibaret" olduğunu söyler. Ben de aleyhime dolap çevirenlerin bunu pekâlâ yapmayabileceklerini biliyorum. Türk olmam hasebiyle tarihte kimin bana ne gözle baktığından doğmuş sonuçları hesaba katıyorum. Yani benim de bir hesabım var.