Biz dosttuk ; ve hayatta hiçbir şey bunun yerini tutamaz insanı yiyip bitiren hiçbir tutku sessiz,ölçülü bir dostluğun gücüyle dokunduğu kişilere verdiği hazzı veremez ..
Çünkü biz farklıydık ama birbirimize bağlıydık, ben senden değişiktim ama birbirimizi tamamlıyorduk müttefiktik, bir bütündük ve buna hayatta çok nadir rastlanırdı biz dosttuk ..
Savaş her şeyi, kimsenin gözünün yaşına bakmadan yutup yok ediyordu: Hayatı, işi, hürriyeti, hatta çoçukların bir kaşık çorbasını yalayıp yutuyor, en küçük bir buğday tanesi bile doymak bilmeyen midesine indiriyordu.