Bu kitap benim için çocukluğumun en tatlı günleridir. Köy okulunda güzel öğretmenimizin bize değişiklik olsun diye okuma saatinde bizi öğretmenler odasına götürdüğü o güzel gündür. Bu kitabı gördüğüm an o atmosfere dönüyorum sanki yeniden. Öğretmenler odasındaki o rahat kırmızı koltuğa oturmuş bu kitabı okuyan bir kız çocuğunun duygu dolu kalbidir bu kitap.
Yaşamı kolaylaştıracak yöntemlerden bahseden insanlar, bu yöntemleri bilmeyen kişilere kıyasla hayatın içinde daha çok debelenen insanlardı. O kadar tükeniyorlardı ki, artık tükenmek istemedikleri için sürekli, farklı yollar bulmaya çalışıyorlardı. Hayata katlanma yolları, yaşamaya devam etme yolları...