Beyaz Leke'yi okumaya başladım zamanlar sonunun nasıl biteceğini bilerek okumaya devam ettim.
Buna rağmen sonunu iki defa okuduğum tek kitap oldu. Bazı cümleleri birkaç kez tekrar, tekrar okudum. Seriyi dün okumayı bitirdim. Beni en çok sekteye uğratan an ise Eftalya’nın idamını okuduğum sırada dışarıda hafiften kar yağıyor olmasıydı.
Kelimelerimin kifayetsiz kaldığı anlardan biriydi benim için. O an sadece kilitlendiğimi hatırlıyorum.
Birçok yaramı bana hatırlatan, beni derinlerden etkileyen ve düşüncelerimi gün yüzüne çıkartan bir seri oldu. Belki başka kitaplarda okuyacağım fakat özgürlük için bu denli çırpınan, çabalayan iki karakteri hatırladıkça; aslında hayatımızın sonunda elbete ölüm olduğunu ve bunu hissederek gücümüzü, dik duruşumuzu asla kaybetmemiz gerektiğini anlamış oldum. Ve bu seri herzaman çok anlam barındıracak. Bazen umutla beklediğimiz sonlar acıyla bizi karşılayabilirmiş.. Karanlıkta kalsak bile. Solmuş orkide dallarını tekrardan yaşatmaya çalışalım.
Gücümüzü, dik duruşumuzu ve özgürlüğümüzü hiç kaybetmememiz dileğiyle..
Adalet, Eftalya Atalar demekti.
Özgürlük, Tugay Demir Çeviker.
Eftalya’nın anlamı çiçek, Tugayın anlamı güç demektir.
Beyaz Leke - 2Aslı Arslan · İndigo Kitap · 20252,887 okunma
Tugay'ın acısını sadece 2 dakika 17 saniyeye sığdırmışlardı..
TDÇ..
Ölü çiçekler de kokardı. Eftalya çiçek demekti ve o çiçek ölecekti..
Çiçekleri bu denli seviyorken neden bu kadar karanlık giyiniyorsun?