İki hükümetin birleşmesini düşünmeye hazır olduğunu ve Ankaranın dileklerini öğrenmek istediğini söyledi.Refet paşa bunun üzerine kendi sorumluluğu altında konuşarak daha önce Gazi’ye de anlatmış olduğu düşüncelerini padişaha açıkladı.Padişah meşruti bir hükümdar olacak, meclisin seçtiği vekilleri atayacak onları onaylama hakkını elinde tutacak fakat veto hakkı olmayacaktı.